Geciteerd in de Volkskrant

31 augustus 2018 - 87 keer bekeken

Deze week verscheen in de Volkskrant een artikel over webcare. De journalist bezocht het webcareteam van de NS en schreef daar een leuk stuk over. Ze belde mij om mijn visie over het onderwerp te horen. Het resulteerde in een paar citaten.

Oplossend vermogen, daadkracht en empathie, dat zijn volgens Antina van der Veen de belangrijkste eigenschappen van een webcaremedewerker. Ze schreef het boek Webcare in de praktijk, werkte voor diverse grote bedrijven als sociale-mediamanager en doet dat tegenwoordig voor de Koninklijke Bibliotheek. ‘Het moeten niet alleen poppetjes zijn die vragen afvangen en aardig reageren.’ Van der Veen ziet te vaak dat webcare als doorgeefluik fungeert. ‘Als het erop aankomt mogen of kunnen de webcaremedewerkers dan niks regelen. Omdat ze de kennis niet hebben of omdat ze voor het beantwoorden van elke vraag toestemming moeten vragen. Dat is zonde.’

De ideale webcaremedewerker is een terriër, stelt Van der Veen. ‘Iemand die zich vastbijt in het probleem en niet loslaat tot hij een oplossing heeft gevonden.’ Schwung in de pen is ook van belang. Het gebruik van het woord ‘vervelend’ is bijvoorbeeld uit den boze. ‘Het is een non-woord dat zijn hele lading kwijt is.’

Lees hier het hele artikel

Reageer »

Reactie
Naam *
E-mail adres * (wordt niet getoond)
Website


Social Connection
Antina van der Veen

telefoon   06 37 19 47 61
mail  info@socialconnection.nl

Dijkerhoekseweg 13-15
7451 LV Holten