Social media manager

Een social media manager moet van vele markten thuis zijn. Hij of zij is de spin in het web tussen de afdelingen Marketing, (Corporate) Communicatie en de Klantenservice. En in veel organisaties spelen daar nog meer afdelingen een rol bij, bijvoorbeeld de Salesafdeling. De social media manager moet zich bewust zijn van zijn rol en al die afdelingen kunnen vertegenwoordigen op de social mediakanalen van de organisatie.

Ik heb ervaring als interim social media manager voor o.a. Medisch Spectrum Twente en de Koninklijke Bibliotheek, waar ik het merk Bibliotheek heb vertegenwoordigd. Alle bovengenoemde componenten kwamen daar samen.

Wat kan ik voor jouw organisatie betekenen?

  • Social media marketing/campagnes. Ik verzorg content (tekst, foto, video) en zorg dat die op de social mediakanalen van jouw organisatie worden geplaatst. Daarnaast kan ik die content door middel van social advertising verder verspreiden.
  • Webcare. Ik kan leiding geven aan je webcareteam. Bij kleinere organisaties kan ik de webcare uitvoeren.
  • Social reputatiebewaking. Onderdeel van webcare is het beschermen van de social reputatie van jouw organisatie. Ik ondersteun je woordvoerder door te adviseren hoe escalaties op social media het best kunnen worden aangepakt.
  • Andere onderwerpen als: het implementeren van social mediatools, het verzinnen van ludieke social media acties, het coachen van medewerkers, het geven van presentaties in de organisatie om mensen mee te krijgen.


Social Connection
Antina van der Veen

telefoon   06 37 19 47 61
mail  info@socialconnection.nl

Dijkerhoekseweg 13-15
7451 LV Holten