Visie op webcare

Antina van der Veen gelooft in een integrale aanpak met korte lijnen tussen afdelingen. Want om de berichten van stakeholders te beantwoorden heb je de hele organisatie nodig. Van de klantenservice en de marketing/communicatieafdeling tot aan de backoffice.

Integrale aanpak

Social media zijn van het hele bedrijf. Bij het inrichten van social service/webcare houdt Antina rekening met het gebruik van social media door verschillende afdelingen: Klantenservice, Marketing, Communicatie, P&O etc.

Korte lijnen

Voor medewerkers die social service uitvoeren, is het belangrijk om snel correcte antwoorden te kunnen geven. Zorg dat medewerkers toegang hebben tot belangrijke contactpersonen in het bedrijf.

Klant kiest kanaal

Steeds meer mensen vinden het fijn om met bedrijven te communiceren via bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Respecteer hun wens en probeer hun vragen in het door hen gekozen kanaal te beantwoorden.

Informele communicatie

Social media zijn bij uitstek kanalen waarin mensen een informele benadering verwachten. Luchtig, vriendschappelijk en informeel waar het kan. Formeel en standvastig als het moet.

Zelf doen!

Niemand verleent betere service dan eigen medewerkers. De betrokkenheid is groot, het interne netwerk van nut. Daarom geldt ook voor social service: liefst zelf doen! Alleen uitbesteden als het niet anders kan.


Social Connection
Antina van der Veen

telefoon   06 37 19 47 61
mail  info@socialconnection.nl

Dijkerhoekseweg 13-15
7451 LV Holten